דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    חדרי ילדים מעוצבים

    חדרי ילדים מעוצבים

    חדר ילדים מעוצב הוא חלל שבו הילד מבלה את רוב שעות היום שלו לאחר הגעתו מהמסגרת. שם הוא מארח את חבריו, בונה לגו חדש, משחק משחקי דמיון ומניח את ראשו לשנת לילה מתוקה. בכל עיצוב של חלל, לרבות חלל ילדים יש להתייחס לכל מגוון פעולותיו של הילד ובהתאם לזאת לתכנן את החדר כדי שישרת את כל הפעולות הללו בנוחות ובנגישות מרבית.

    בכל עיצוב חדר ילדים יש להתייחס לשלושה פרמטרים בולטים: רהיטי הילדים בחדר, שהם לרוב המיטה, השולחן והארון. יש להתייחס לכל הפריטים המשלימים כמו מדפים, שטיח, תמונות, וילון ושידה. והדבר השלישי יהיה, לחבר בין כל אלה בגוון או בקונספט מעניין שמתאים לסגנונו של הילד. במאמר להן נרחיב חשיבותו של חדרי ארונות מעוצבים לילדים ולמה לרכוש חדר ילדים מעוצב?

    אל תשכחו את טעמם האישי

    מעל גיל שש ואולי אפילו קצת קודם, הילדים הללו כבר מאמצים אמירה וטעם משובח משלהם ויש להתייעץ איתם לגבי הרבה דברים ובטח לגבי החדר האינטימי שלהם. הם אלו שהולכים לשהות בו שעות ארוכות, כל החפצים שלהם נמצאים שם והם יודעים איך לסדר לעצמם את הבובות, המשחקים ואפילו את הכרית על מנת שהחדר שלהם ישרה עליהם ביטחון ורוגע.

    על כן, חדר בהתאמה אישית לסגנונו ואופי הילד זה רעיון נפלא. ניתן לשבת יחד עם הילד ולתכנן אתו את החדר, בעזרת מעצב פנים מומלץ שיכין תרשים של החדר לפי התנאים שלו (גודל, וגובה), תוכלו להגיע לגוונים ולבחירת הפריטים בצורה מדויקת ולרזולוציות כמו איך תראה בדיוק המיטה והיכן יהיה ממקום השולחן.

    השראה וחלום

    מטרתם של חדרי ילדים היא גם להעניק השראה על מנת שהילד יוכל לדמיין את כל מחשבותיו שרצות בראש. לכן צבעים שהוא אוהב ורעיונות מיוחדים מתוך עולמו של הילד הם הכרחיים בתוך החדר. עם זאת החדר זקוק למרחב תנועה, לכן גם צריך לזכור לא להעמיס אותו בחפצים ולנצל היטב את הקירות של החדר. ניתן לקנות ריהוט חדש אם צריך או לחדש את הישן בעבודות נגרות משובחות. גם גוון הקיר הוא בחירה שיש לשים עליה את הדעת, ורצוי לבחור גוון מעניין ורך כמו ירוק כחול, סגול, כתום ועוד.

    המיטה והארון

    המיטה והארון הם ללא ספק הפריטים הדומיננטיים ביותר בחדר. בחרו ארון אידאלי שמהווה מסגרת משולמת לחדר, שיש לילד גישה אליו וניתן להכיל בו מגוון רחב של פריטים. גם מיטות יכולות לתפוס מיקום נכבד בחדר, בייחוד שילדים רבים מבקשים מיטה וחצי, זה מומלץ אם באמת יש חלל גדול. בכל בחירה של מיטה שתעשו חשוב שתבחרו מיטה שתגדל יחד עם הילד. מיטה נוחה עם מזרון איכותי, שתספק לילד שינה טובה ויום ערני וחיוני למחרת.

    חדרי ילדים מעוצבים הם לא מותרות, הם מעניקים לילדים שלכם כלים להרגלים חשובים ואיכותיות גבוהות כמו סדר, אסתטיות ויעילות ועוד. לכן, כל השקעה שלכם תתרום לביטחונו האישי של ילדכם ולהצלחתו!

    למידע נוסף בנושא – מעצב פנים מומלץ לחץ כאן >>

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך