דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    למה סלונים נחשבים לאלמנט חשוב ביותר בעיצוב פנים של הבית

    למה סלונים נחשבים לאלמנט חשוב ביותר בעיצוב פנים של הבית

    עיצוב הפנים הוא עולם גדול ומגוון הדורש ידע מקצועי נרחב. מרבית האנשים טועים לחשוב שמדובר בסך הכל בטעם אישי ובכשרון, ואם הם רואים משהו שנראה להם טוב בחנות הרהיטים, הוא בהכרח מתאים להם גם לבית, אלא שדבר זה לא יכול להיות רחוק יותר מהמציאות, ועולם עיצוב הפנים דורש ידע מקצועי שיודע לא רק להתייחס לכל פריט בצורה נפרדת, אלא גם לתמונה המלאה הנוצרת מכלל מהלכי עיצוב הפנים בבית או בסלון.

    תפקיד הסלונים והנפח הפיזי שלהם

    אחד האלמנטים החשובים ביותר בעיצוב הפנים של הסלון הם סלונים, או מערכות ישיבה והשולחן המוצבות בחלל הסלון. חשיבותם של סלונים בעיצוב הפנים נובעת ממספר גורמים ובראשם הפונקציה שממלאים סלונים אלה בסלון, והנפח הפיזי שלהם. סלונים כוללים בדרך כלל ספה אחת או שתיים ועוד כורסה וכן שולחן מרכזי לסלון. קל מאוד להבין שמדובר בסט שלם של פריטי עיצוב התופסים נפח גדול בתוך חלל הסלון, ורק מעצם העובדה הזו, משפיעים מאוד על האווירה בסלון, ועל תמונת העיצוב הכוללת שלו.

    למידע על עיצוב בתים בשילוב סלון מודרני לחץ כאן >>

    עיצוב שנובע גם מתחושה

    כדי להבין את המשמעות של הדברים, כדאי לדמיין סלון מיושן אותו אתם מציבים בסלון שלכם, לעומת תמונת קיר לא ממש מעניינת או אטרקטיבית. מן הסתם, ההשפעה של הסלון המיושן תהיה הרבה יותר קריטית ומשמעותית מאשר ההשפעה של תמונות הקיר. הגורם השני שמעלה את חשיבותם של סלונים בעיצוב הפנים של הסלון הוא התפקיד שהם ממלאים. את רובו המכריע של הזמן שאנו מבלים בסלון, אנו מבלים בישיבה על אותם סלונים, ובשתיית קפה אותו אנו מניחים על שולחנות סלון ועל פרטי ריהוט נוספים.

    סלון נוח מהווה חלק מתמונת העיצוב הכוללת

    הנוחות שאנו חווים בישיבה, התחושה המתפזרת בגוף כאשר אנו יושבים על הסלון, מושפעת באופן ישיר מהמראה של הסלון והמאפיינים הפיזיים שלו כמו סוג הריפוד והאיכות שלו, סוג הספוג ומידת הקשיות שלו, רוחב של כל מושב, עומק של כל מושב בסלון וכדומה. סלון שאינו מספק לנו את הישיבה הנוחה לה אנו מצפים ישפיע בצורה משמעותית על תפיסת העיצוב הכוללת שלנו את אותו חדר סלון.

    השפעת הסלון לשני הכיוונים

    בסיכום הדברים, חשוב להבין שחשיבותם של סלונים בעיצוב פנים של הסלון פועלת לשני הכיוונים, מה שיכול להיות יתרון גדול מאוד, או לחילופין חסרון גדול מאוד. אם לא תבחרו את הסלון שלכם בקפידה ובצורה מקצועית, ההשפעה השלילית שלו על העיצוב הכללי יכולה להיות קטסטרופלית, ולהוביל אתכם לשנים רבות של פשרה ובינוניות. לעומת זאת, בחירה נכונה של הסלון, בחירה המבוססת על שיקולים מקצועיים ולא רק שיקולים של טעם אישי וכשרון, יכולה להפוך את חוויית הישיבה והשהות שלכם בסלון הבית לאחת החוויות הטובות ביותר שתוכלו לחוות בכל חדרי הבית, ולהפוך את הסלון שלכם למקום בו תרצו לארח כמה שיותר אורחים, כמה שיותר פעמים.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך