דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    מהו עיצוב פנים ומי צריך את זה בכלל?

    מהו עיצוב פנים ומי צריך את זה בכלל?

    השליטים הקדומים היו בונים לעצמם מבנים מפוארים ומורכבים כדי לסמל את כוחם, עושרם, ולעלות את ערכם בעיני העם ובעיני עמי האיזור. החל מהמאה ה-18, חל שינוי בתפיסה ואנשים החלו לתת את הדעת לחלל שבו הם חיים. כך החל להתפתח תחום עיצוב פנים. עד המאה ה-20 היה מדובר בתחום אחד משותף, אבל אז, בשל ההתמקצעות הרבה – עיצוב פנים הופרד, ונחשב כיום להתמחות נוספת, מלבד אדריכלות פנים. אדריכלות ועיצוב פנים הבית הוא מקצוע העוסק בתכנון מבנים שלמים, לעומת זאת עיצוב פנים עוסק בעיצוב, תכנון, שינוי ומקסום הפוטנציאל הקיים בחללים הפנימיים של המבנה. אפשר לומר שאדריכלות עוסקת במאקרו, ואילו עיצוב פנים עוסק במיקרו. לכן, איש מקצוע שהוא מעצב פנים, הוא אדם שניחן ביכולת לשלב גם התבוננות רחבה וחשיבה גלובאלית, אך גם ירידה לפרטי פרטים.

    עיצוב פנים – להפוך את החלום למציאות

    בעבר, היינו בונים בית, מקבלים מצב נתון של תבנית בית או דירה מקבלן, או שהיינו נכנסים לבית או דירה בנויים, מכניסים את הרהיטים שלנו, ובכך סיימנו לעצב את ביתנו. אנשים רבים עיצבו את בתיהם בהתאם למה שהיה נהוג אצל הוריהם, בהתאם למה שהיו רגילים. המהפכה התעשייתית הביאה עמה שינוי בתפיסה, שגרמה לאנשים לראות אחרת את הסביבה שבה הם חיים.

    אנשים החלו להבין את הקשר בין המרחב שבו הם חיים, התחושה והאווירה ששורה עליהם, מה מתאפשר להם לעשות בכל חלל הודות לאופן שבו החדר מעוצב ועוד. האדריכל השוויצרי לה קורבוזיה אף הגדיר ואמר: "בית הוא מכונת מגורים". חשיבה זו הביאה זרם של פונקציונאליות לתוך העיצוב, לשכלול החומרים והחשיבה על כל מרכיבי הבית. כל אלה הולידו מעצבי פנים מומלצים המומחים בתחומים רבים ומגוונים, ובעלי ראייה רחבה ומגוונת באשר לאפשרויות הטמונות בחלל המגורים, חדר השינה, חדרי ילדים ואפילו ריצוף השירותים ע"י ריצוף גרניט פורצלן איכותי.

    מעצב פנים צריך לדעת לתרגם את הצרכים הפיזיים והנפשיים של הלקוח לשפה עיצובית שתצליח להפיק את המקסימום הן מהחלל והן מהאנשים שחיים בו. לכן, כיום ברור יותר מתמיד, שרק אדם שחי ונושם את השפה העיצובית, יוכל לתווך אותנו, לחלל שבו אנו עתידית לחיות בו.

     

    עיצוב פנים – הכישרון שייעצב לי את הבית

    מקצועיותו וכישרונו הייחודי של מעצב פנים מוצלח, היא היכולת לעצב את החלל בצורה האופטימלית והמדויקת ביותר. אך מה המשמעות של זה? האתגרים העומדים מול מעצב פנים הם הצבה נכונה של הרהיטים בחדר, שימוש באביזרים נכונים בחדרים השונים, בהתאם לסוג החדר, האנשים שחיים בו ועיסוקם. על המעצב לדאוג לכך שהאלמנטים העיצובים הקיימים בבית ידברו באותה שפה עיצובית, שיהיה רעיון והיגיון למכלול השלם של הבית ובו בזמן לתת את דעתו לייחודיות כל חלל בנפרד, לכל מרקם וטקסטורה שהכניס לביתכם.

    מאחורי כל פריט יש חשיבה, שבאה מתוך למידה, ניסיון וכישרון פנימי שמוביל את המעצב קדימה. אם כך, עליו לדעת לנוע מהמאקרו למיקרו – ירידה לפרטי פרטים, פרטים אשר הופכים כל בית לבית גם אם הוא נבנה על ידי בניה קלה, ובמקביל ראייה כוללת של איך הכל מתחבר יחד.

    תחום התמחות נוסף של מעצב פנים הוא עיצוב תאורה

    תחום זה הוא חשוב ואף מכריע בתחום עיצוב הפנים, מאחר והתאורה יוצרת אווירה ומבליטה איכויות עיצוביות מסוימות ויכולה להגביר או להעלים חלקים מהחלל. אם כך, עבודתו של מעצב הפנים כוללת בתוכה תת התמחויות רבות, הדורשות כישרון עצום, ראייה רחבה ויכולת לרדת לפרטים.

    לרובנו, אין את הזמן לצבור את הידע והניסיון הדרוש על מנת לעשות את כל זה בצורה אופטימלית.
    מעצב פנים ומשרד אדריכלים שחי ונושם עיצוב, ידע ליצור עבורכם את הבית שתמיד חלמתם, גם אם לא ידעתם להביא למילים את תחושותיכם, פשוט כי הוא רואה ושומע אתכם – וחושב ומרגיש – עיצוב פנים.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

    Call Now Button