דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    מיומנו של מעצב פנים

    מיומנו של מעצב פנים

    הצצה נדירה למלאכת עיצוב הפנים – פרי יצירתו של דניאל, פרויקט של מעצב פנים יכול לצאת לדרך, רק לאחר דיאלוג פורה בין המעצב לבין האנשים שעומדים לחיות בבית. כאשר אדריכל ומעצב פנים מעצב ומתכנן, הוא לא רק מעצב בית, הוא מעצב ומתכנן בית של אנשים. אמונה זו היא האור שמנחה את דרכו של אדריכל ומעצב הפנים דניאל וקנין, וזה גם מה שהנחה אותו בפרויקט הנוכחי. דיירי הבית רצו לחזור לביתם אחרי יום עבודה ארוך ולהרגיש אווריריות וניקיון. תחושה שנעים לחזור אליה, ונעים לחיות בה לאורך זמן.

    You we’re always on my mind

    לקוחותיו של דניאל נמצאים תמיד בראשו ונפשו כאשר הוא עובד על ביתם. דניאל רואה עצמו כשלוחה באמצעותה בני הבית יכולים להגשים את החלומות העיצובים שלהם. לכן, הקונספט העיצובי שהנחה את דניאל בפרויקט אדריכלות זה הוא יצירת חלל מודרני ואוורירי, המשרה תחושה נקייה עם חללים פתוחים. הגוונים השולטים בבית הם שחור, לבן ואפור. יש בניהם הרמוניה – לבן ושחור הם צבעים מנוגדים והצבע האפור הוא מה שמחבר בניהם. צבעים אלה יוצרים תחושה של ניקיון ושל מיקוד. הריהוט, גופי התאורה והאלמנטים הדקורטיביים נבחרו בקפידה, וגם הם שומרים על סקאלת הצבעים שנבחרה.

    ניקיון אלגנטי, עם קריצה

    לתוך סקאלת הצבעים ההרמונית והממוקדת, הכניס דניאל את דלת הכניסה, העשויה מעץ אלון. בחירה זו שוברת את הסקאלה, מעדכנת ומרככת את הבית, מעניקה תחושה של חמימות ומוסיפה אורגניות לתוך המודרני, מה שיוצר איזון בחלל. לאורך כל הבית יש תחושה של המשכיות: אלמנט הטלויזיה בסלון, המוסתרת בזכוכית שחורה קיים גם במטבח ובארון הכניסה לבית – ויש דיאלוג בניהם. תחושה זו של המשכיות וניקיון באה לידי ביטוי גם בבחירת הכנסת האקווריום לקו הקיר, ושילובו עם דלת הכניסה והתאורה שמחזקת את תחושת החמימות עם הכניסה לבית. האלמנטים השונים שדניאל בחר, מדברים זה עם זה, קשורים יחד מתוך חשיבה עיצובית שמשלימה ויוצרת את האווירה בחלל כולו.

    השלם גדול מסך חלקיו

    כשמתבוננים בעיצוב שיצר דניאל, ניתן לראות ירידה לפרטים, ברזולוציה מדהימה, כאשר החיבור של כל האלמנטים השונים הנמצאים בחלל, החשיבה היצירתית והמעמיקה של דניאל, מתחברת לכדי יצירה אחת שלמה ומרהיבה.
    תחושת החלל האוורירי וההמשכי, באה לידי ביטוי גם בתאורה שבחר דניאל: הבחירה באלמנט תאורה ארוך ומתמשך העובר דרך פינת האוכל וממשיך לסלון, יוצר תחושה של איחוד הפונקציות השונות של הבית: מטבח, סלון ופינת אוכל, ונותן תחושה של המשכיות ואווריריות.

    תחושה זו מוסגת גם בזכות פרט הניתוק בו בחר דניאל, במפגש בין הקירות עם הריצוף, במקום לבחור בבחירה הרגילה של פנלים. באופן דומה, גם תקרות הגבס בהיקף החלל מנותקות, כל אלה כאמור מחזקים את תחושת האווריריות שבחלל.

    ניקיון עיצובי

    החשיבה העיצובית כוללת בתוכה ירידה לפרטי פרטים, כי הפרטים הקטנים הם מה שיוצר את הבית. הפרטים הקטנים הם גם אביזרי החיבור: ברגים, ידיות, פקקים שלרוב פוגעים בתחושה של הניקיון שרוצים ליצור.
    בדיוק מסיבה זו, דניאל בחר להשתמש במינימום מחברים ואביזרי חיבור. כך ניתן גם לראות, שגופי התאורה שקועים בתקרת הגבס, עיצוב אקווריום שנמצא בקיר, הטלוויזיה מאחורי הזכוכית ועוד – כל אלה ללא אלמנטים שמחזיקים אותם. ארונות המטבח הם ללא ידיות, בדיוק כמו ארונות הזזה מעוצבים אשר מציגה פתיחת וסגירת דלתות סמויה וכל אלה יוצרים תחושה של ניקיון יוקרתי ואסטטי.

    לכל אורך התהליך דניאל ראה לנגד עיניו את האנשים שעומדים לגור בבית, הלקוחות שלו. הוא תרגם את הרצונות שלהם, החלומות שלהם והאישיות שלהם לשפה עיצובית בלתי מתפשרת. ניתן לראות יצירה עיצובית מרשימה, מודרנית, נקייה ואוורירית. ומנגד ניתן לראות פונקציונאליות, חמימות, וירידה לפרטי פרטים.

    לבחירת "מעצב פנים בתל אביב" לחץ כאן >>

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך