דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    הטרנדים המובילים של מעצבי פנים בעת עיצוב מטבח מודרני

    הטרנדים המובילים של מעצבי פנים בעת עיצוב מטבח מודרני

    הצורך בעיצוב מטבחים מודרניים נחשב כבר זמן – מה כנורמה מקובלת, לעתים אף נצרכת. בין אם מדובר בבית שנמצא בהליכי בניה, או בבית הנמצא בתהליך של שיפוץ – מעטים האנשים שמסתפקים במטבח הבסיסי והפרקטי המוצע על ידי חברות הבניה, ומבקשים להכניס באמצעות טרנדים מובילים בעיצוב מטבחים, אמירה אישית ואווירה ייחודית.

    ישנם מספר דגשים שעשויים לסייע בתהליך הבניה והעיצוב

    בעיצוב מטבחים עם אדריכל יש עליו לבצע מיפוי צרכים של המשפחה על פי מאפייניה: האם מדובר במשפחה צעירה שבקושי מבלה במטבח או במשפחה לה ילדים בגילאים שונים, שמדי כמה דקות עושים דרכם למקרר? האם המטבח ישמש בעיקר להכנת ארוחות ואחסון מזון, או שמא יהווה מקום מרכזי בו ישהו הילדים לצד הוריהם בזמן ההכנה? האם המשפחה מעוניינת לאפשר אירוח קליל באזור המטבח או רק בפינת האוכל? וכמובן: איזו אווירה רוצה המשפחה להשרות במטבח שלה, ומה הקו העיצובי המדבר ללבה ולטעמה?

    בהתאם לתשובות לשאלות הללו יוכלו האדריכל ומעצבי הפנים, לקחת החלטות שקשורות לבנייה של המטבח ולעיצובו, הבחירה תהיה בכיוון של מטבח מודרני בעל הטרנדים המובילים.

    עיצוב מטבח כחלק משלם

    העיצוב המודרני יוצר תאום בין עיצוב מטבח לבין עיצוב שאר חלקי הבית. המטבח אינו עומד בפני עצמו ואינו תחום, אלא נמצא בחלל פתוח גדול המשלב גם את פינת האוכל ופונה אל ה"סלון" – החדר המרכזי של הבית. לפיכך יש לבחור עיצוב תואם או משלים לשלושת חלקיו של האזור המרכזי, בין אם בגוונים, בסגנון הכללי או באלמנטים משותפים לשלושתם.

    חלל המטבח

    הבחירות העיצוביות מושפעות כמובן מגודלו של המטבח, צורתו, איכות האור הטבעי ומידת האוורור שלו. בחלל רחב ידיים ומאוורר ניתן יהיה ליצור שתיים או שלוש יחידות עבודה מרכזיות בצורות שונות, לבנות "אי" במרכזו שישמש כמשטח עבודה ואחסון נוספים וכשולחן אוכל. בשטח מצומצם יותר ניתן להשתמש בעיצוב על-מנת להעניק למטבח תחושת מרחב – באמצעות הצבעים, מיקום הארונות והשארת אזור פתוח במרכז המטבח.

    חומרים וגוונים

    אחד הטרנדים הבולטים בעת עיצוב מטבח המודרני המאופיין בחומרים כגון פלסטיק, מתכת, זכוכית – ובגוונים מטאליים ובהירים. על מנת "לשבור" את המראה החד-גוני לעתים נעשה שילוב עם צבע בולט נוסף. לחלופין, לעתים נעשה שימוש דווקא בגוונים עזים ומבריקים, שמשתלבים עם הארונות ואף עם מוצרי החשמל. משטחי העבודה חלקים ומעוצבים בקווים נקיים, ללא עיטורים ופיתוחים למיניהם, שמעניקים מראה ותחושת סטריליות. לרוב עליהם להיות פנויים מחפצים, לכן יש לתכנן די מקומות אחסון סגורים.

    מוצרי חשמל

    במטבח המודרני, מוצרי החשמל משתלבים באופן טבעי וזורם ומהווים גורם עיצובי נוסף – אם במראה חדשני או בגוונים התואמים את צבעי המטבח. כמו כן, עיצוב מטבח מודרני בהחלט מצופה לתת פתרונות חדשניים שיקלו על העבודה, כגון מגירות בעלות מנגנון סגירה אוטומטי, שמאפשר להגיע לכל כלי בעומק הארון מבלי להרבות להתכופף.

    ראה גם: מהו עיצוב פנים ומי צריך את זה בכלל?

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

    Call Now Button