דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    הפסיכולוגיה של הצבע בעיצוב פנים

    הפסיכולוגיה של הצבע בעיצוב פנים

    מהי הפסיכולוגיה של הצבע וכיצד תוכלו לעשות בה שימוש במסגרת תהליכי עיצוב בתים פרטיים, עיצוב דירות או עיצוב חללים שונים בסביבת המגורים? על כך ועוד בעמוד שלפניכם

    צבעים מקיפים אותנו מכל עבר והם משפיעים עלינו באופן גלוי, ובעיקר באופן סמוי ותת הכרתי, ועל כך מבוססת הפסיכולוגיה של הצבע שלמעשה טוענת ששימוש נכון ומוצלח בצבעים יכול להשפיע במידה רבה על הבחירות שלנו, על המעשים שלנו ואפילו על הרגשות שלנו. הצורך בבחירה בצבעים מלווה אותנו בכל תחום, ובעיקר בתחום העיצוב, ואין זה משנה אם מדובר בעיצוב אופנה, עיצוב רהיטים או כל תחום עיצובי אחר.

    מהי הפסיכולוגיה של הצבע בעיצוב פנים?

    הפסיכולוגיה של הצבע בתחום עיצוב הפנים באה לידי ביטוי בבחירת הצבעים בכל חלל פנים ובכל אלמנט עיצובי כזה או אחר המאבזר את החלל, כאשר לבחירת הצבע חשיבות רבה גם במראה העיצובי של החלל וגם באווירה אותה אנו רוצים לייצר בשטח החלל, וזאת מתוך הנחה שכל צבע מעורר בנו תחושות שונות באמצעותן ניתן ליצור את האווירה הרצויה והנכונה בכל חלל על פי מטרות השימוש בו. כפועל יוצא מכך, כל מעצב פנים מוביל בתחומו, עושה שימוש מושכל בבחירת הצבעים השונים לצורך עיצוב חללי מגורים, חללי עבודה, חללים מסחריים וכיוצא בזה.

    שימוש בצבעים בתהליכי עיצוב פנים

    עיצוב דירות, בתים פרטיים, משרדים, חללים מסחריים וכדומה, הוא תהליך במסגרתו מושם דגש מיוחד על בחירת הצבעים השונים, כאשר הפסיכולוגיה של הצבע בעיצוב פנים מבוססת על ההנחה שלכל צבע בו נבחר קיימת השפעה אחרת על האווירה אותה ניתן לייצר בחלל. על פי תפיסת יסוד זו, לפניכם מספר מאפיינים של צבעים בהקשר של עיצוב פנים:

    •  כחול – בפסיכולוגיה של הצבע בעולמות עיצוב הפנים, הצבע הכחול ובעיקר בגוונים הבהירים שלו קשור לתחושות של רוגע ושלווה, ולכן, הוא נחשב לצבע אידיאלי לעיצוב פנים של חדרי השינה וחדרי הרחצה.
    •  אפור – בפסיכולוגיה של הצבע בעיצוב פנים, הצבע האפור קשור לתחושות של אינטימיות וסולידיות, ולכן, נכון לעשות בו שימוש בחללים אינטימיים כגון יחידות הורים, חדרי אורחים וחדרי רחצה.
    •  צהוב – הפסיכולוגיה של הצבע בעיצוב פנים קושרת את הצבע הצהוב לתחושות של אמביציה ונמרצות, ולכן, מומלץ לעשות בו שימוש בסביבת המטבח הביתי וחדרי משחקים. עיצוב פנים למטבחים תוך שימוש בצבע הצהוב, יאפשר לכם ליהנות מחלל פנים עם תחושה דינמית.
    •  אדום – הצבע האדום בפסיכולוגיה של הצבע בהקשר של עיצוב פנים, קשור לתחושות של אנרגיה, תשוקה, אקטיביות וכדומה, ולכן, נהוג לעשות בו שימוש בחללי עבודה משרדיים, בחדרי עבודה ביתיים וכדומה.
    •  שחור – הצבע השחור בעולם עיצוב פנים נחשב לצבע ניטרלי על אף הדומיננטיות שבו, וזאת לנוכח העובדה שמדובר בצבע המגיע בגוונים שונים היכולים להתאים לחללים ומרחבים שונים בסביבת המגורים, המשרד או בית העסק. כמו כן, הצבע השחור נחשב לצבע אלגנטי ויוקרתי המשרד סוג של תחכום, עוצמה ואף מסתורין. עיצוב סלון מודרני בגוונים שונים של שחור יאפשר לכם ליהנות מחלל אירוח מתוחכם, מודרני ויוקרתי.
    • סגול – הצבע הסגול בפסיכולוגיה של הצבע בעיצוב פנים קשור לרגשות ואצילות והוא מותאם בעיקר לעיצוב חדרי ילדות ובנות נוער.

    עיצוב בתים פרטיים, דירות מגורים, משרדים ובתי עסק שונים על פי הפסיכולוגיה של הצבע, חייב להיעשות תוך שימוש מושכל בגוון המדויק של כל צבע בו בחרתם, מהגוון הבהיר ביותר ועד הכהה ביותר, תוך שימוש חכם ונכון בצבעים מנוגדים ליצירת אווירה דינמית, וכל זאת בהתאם למאפיינים המגורים או העבודה הנחוצים לכם בכל חלל ובהתאם לגודל החלל ומטרות השימוש בו.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך