דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    טיפים לעיצוב מטבחים כפריים

    טיפים לעיצוב מטבחים כפריים

    ידוע כי המטבח הינו אחד מן החללים החשובים ביותר בבית, אם לא החשוב ביותר מבניהם. כל אחד ואחד מבני המשפחה מבלה במטבח כמות לא מבוטלת של זמן – אנחנו נמצאים במטבח בעודנו אוכלים, שותים קפה, מבשלים, שוטפים כלים ועוד. מעבר לכך, למטבח יש חשיבות עצומה כמקום מפגש עבור כל בני המשפחה זה עם זה, וכן כמקום לאירוח. חשוב לדעת כי לעיצוב מטבחים כפריים יש השפעה מכרעת על האווירה השוררת בהם, וכפועל יוצא מכך- גם על טיב היחסים בין בני המשפחה. לכן, שדרוג בעיצוב המטבח יוכל להביא לשדרוג משמעותי במראה הבית, באווירה השוררת בו ואפילו במצב הרוח של בני הבית.

    בחירה בסגנון הכפרי

    יש לא מעט סוגים של עיצובי מטבחים אשר מבניהם ניתן לבחור. אחת מן הבחירות הקלאסיות הינה המטבח המעוצב בסגנון הכפרי. אין בכך כל פלא, הסגנון הכפרי משדר חמימות ומשפחתיות, והוא יוכל להפוך את המטבח למקום מרגיע ונינוח יותר, אשר יעודד תקשורת פתוחה וחמה בין בני המשפחה. כיצד ניתן לעצב מטבחים כפריים?

    חלל מלא אור

    ראשית כל, חשוב להבין כי לא לכל מטבח בכל בית יתאים העיצוב הכפרי. המטבח הכפרי ישתלב באופן האידאלי עם בית צמוד קרקע, אם כי זוהי לא האופציה היחידה. בנוסף, מטבחים כפריים הינם לרוב חדרים מוארים יחסית. לכן, העיצוב הכפרי ייתן את מלוא האפקט שלו רק אם חלל המטבח שלכם שטוף שמש ומואר היטב. בערב, כדאי לדאוג לתאורה חזקה בעלת גוונים חמימים, אשר תתאים היטב למראה הכפרי והמשפחתי.

    בחירת חומרי הגלם

    אחת הבחירות החשובות ביותר שיש לעשות לפני הקמת מטבחים כפריים משלב חומרי הגלם בהם נעשה שימוש. על פי רוב, החומרים השולטים בעיצוב הכפרי הינם אבנים בעלות מראה טבעי, וכן עץ. בכל מקרה שהוא, רצוי לבחור בחומרי גלם איכותיים ועמידים. רצוי לבחור באבנים אשר עברו תהליך מסוים אשר מבטיח את עמידותן מפני כתמים קבועים ורטיבות, וכן מעץ איכותי- רצוי עץ מלא- אשר יוכל להחזיק מעמד לאורך שנים רבות.

    פונקציונאליות

    בנוסף לכל האמור לעיל, חשוב מאוד להתאים את המטבח אל הצרכים שלכם. אם, למשל, אתם נוהגים לבשל הרבה ויש לכם כמות גדולה של כלי מטבח, חשוב מאוד לקחת זאת בחשבון עבור עיצוב ותכנון של המטבח המתאים לכם. יש לקחת בחשבון גם את מספר האנשים במשפחה שצפויים להיות במטבח יחדיו בזמנים מסוימים. מטבח כפרי טוב יהיה שילוב של הסגנון המסורתי והחמים עם מענה מלא על כל צרכי המשפחה.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך