דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    לשמור על הסביבה בעזרת תכנון נכון של עיצוב פנים

    לשמור על הסביבה בעזרת תכנון נכון של עיצוב פנים

    תחום האנרגיה המתחדשת מהווה בשנים האחרונות את אחד מהתחומים המרכזיים הנלווים לתהליכי בינוי כאלו ואחרים בארץ ובעולם, לרבות, לתהליכי בינוי של בתים פרטיים. תכנון נכון של עיצוב בתים פרטיים, מאפשר בין היתר את שילובן של טכנולוגיות מתקדמות ההופכות את סביבת המגורים הפרטית לחכמה יותר ולחסכונית הרבה יותר בהיבט האנרגטי.

    השמש כמקור אנרגטי

    אחת מהאפשרויות העומדות לרשותכם לצרכי חיסכון אנרגטי בביתכם הפרטי היא מערכת סולארית הניתנת להתקנה על גבי גג מבנה המגורים הפרטי. מערכת זו מורכבת ממספר פאנלים סולאריים בהתאם לשטח הגג העומד לרשותכם, כאשר כל פאנל סולארי "לוכד" את אנרגיית השמש והופך אותה למקור של אנרגיה מתחדשת לצרכי ייצור חשמל לשימוש עצמי.

    תכנון מיטבי של פאנלים סולאריים לבית הפרטי כבר בשלב התכנון המקדים של סביבת המגורים העתידית, מאפשר התייחסות לכל ההיבטים השונים באמצעותם ניתן לייעל את תקופת המערכת ולייצר יותר חשמל באמצעות מקורות אנרגיה מתחדשת דוגמת מערכות סולאריות.

    עיצוב פנים באמצעות חומרי גלם ממוחזרים

    דרך נוספת באמצעותה תוכלו לשמור על הסביבה בעזרת תכנון נכון של עיצוב הפנים, באה לידי ביטוי בשימוש נכון ומדויק בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של חומרים ממוחזרים בהם ניתן לעשות שימוש לצרכי ייצור ובנייה של אלמנטים דירתיים רבים בסביבת המגורים, החל מפריטי ריהוט, דרך מערכות חיפוי וריצוף ועד לחומרי גלם לבנייה.

    תכנון מיטבי של מקורות תאורה טבעיים

    עיצוב בתים פרטיים במסגרתו מושם דגש על יצירת מקורות רבים של מקורות תאורה טבעיים, יאפשר לכם להכניס המון אור לחלל הבית לאורך שעות היום, ובתוך כך, לבזבז פחות אנרגיה. מקורות התאורה הטבעיים יכולים לבוא לידי ביטוי באמצעות חלונות גדולים, פתחי אור דקורטיביים ושימוש חכם גם במערכות של פאנלים סולאריים ניידים אותם ניתן להציב במקומות שונים בשטח הבית החשופים לקרני השמש במהלך היום.

    חומרי בנייה ידידותיים לסביבה

    ענף הבנייה נחשב לאחד מהענפים המזהמים ביותר את הסביבה וזאת לנוכח פסולת הבנייה הנצברת בכל אתר בניה. ייעודה של פסולת זו היא אתרי פסולת מוטמנים ו/או מי האוקיינוסים. בשנים האחרונות, חל שיפור משמעותי בהקשר זה ויותר ויותר קבלנים ויזמים דואגים לעשות שימוש בחומרי בנייה ידידותיים לסביבה. חומרים אלו ממצמצים במידה ניכרת את פסולת הבניין הנוצרת בכל תהליך בנייה והם גם יעילים יותר ברמת הבידוד התרמי והאקוסטי של סביבת המגורים.

    לסיכום

    תכנון נכון של עיצוב פנים או תכנון אדריכלי של בתים פרטיים, יאפשר גם לכם ליהנות מסביבת מגורים ידידותית יותר לסביבה וחסכונית הרבה יותר בהיבט האנרגטי. כיום, מונחים כגון: קיימות, אנרגיה מתחדשת ואיכות סביבה, הם מונחים מקצועיים גם בענף הבנייה והם מהווים אמצעי יעיל לשמירה על סביבת החיים של כולנו.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך