דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    עד כמה צבע חלל הבית תואם?

    עד כמה צבע חלל הבית תואם?

    התאמת צבע הקיר לעיצוב הפנים היא מוחצת

    קירות הבית הם אחד מהאלמנטים המשמעותיים והבולטים בחלל. עם זאת, כאשר אנו פונים לעיצוב פנים, הם לפעמים הדבר האחרון שאנחנו מבחינים בו. ישראלים רבים בוחרים להשאיר את קירות הבית כמשטחים לבנים שלא ניתנים לערעור, ומונעים מעצמם ליהנות מהיתרונות העצומים שהצבע הקיר יכול להביא.
    חשיבות מכרעת להתאמת צבע הקיר לעיצוב הפנים הכללי. צבע הקיר חייב להתאים לרהיטים שרכשנו, וכמובן לאווירה אותה אנו מעוניינים ליצור בחדרים בחלל הבית. חשוב לשים לב ולדעת כי לצבע הקיר יש השפעה עצומה על המראה הסופי של החדר, ולעשות בו שימוש מושכל ולאחר תהליך חשיבה מספק.

    שימוש נכון בצבע יכול לייצר אפקטים מגוונים

    מעצבי פנים צריכים לדעת שמעבר לשילוב הנכון והתאמת הצבע לסיגנון העיצובי של הבית הקירות לריהוט החדר ולעיצוב הכללי, ידע ושימוש נכון בשילוב הצבעים בחלל מעניק לנו אפקטים מגוונים מרהיבים. השפעות אלה הן בעלות חשיבות עצומה בפני עצמה, והן כוללות:

    השפעה על תפיסת גודל החדר

    לצבעים שונים יש השפעה חזקה על תפיסת המרחב שלנו. גם כשאנחנו מסתכלים באופק בעיניים, הרבה מתפיסת העומק והריחוק נובעת מהשינוי בגווני הצבע שאנו רואים. חשוב לנצל את האפקט הזה על ידי בחירת צבע לקיר החדר. באופן כללי, ניתן למצוא צבעים בגוון הבהיר יותר הנוטים לכיוון לבן וכחול בהיר יעניקו לנו תחושה בחלל פתוח, בעוד שלצבעים חמים יותר תהיה השפעה הפוכה לחלל חם ומוגבל.

    התאמה לשימוש בחדר

    חשוב מאוד שהצבע בו נבחר יתאים לשימוש שאנו עושים בכל חדר. מטבחים או סלונים בהם הם יושבים לאכול צריכים להיות צבועים בצבעים חמים יותר, מעודדים תיאבון ואכילה, ומספקים תחושה חמה ובטוחה. דוגמא להשפעה האדירה של הצבעה על תיאבון ניתן לראות ברשתות המסעדות, שרבות מהן צבועות בגוונים אדומים עזים.

    חיבור עיצובי

    גם כאשר לכל חדר צריך להיות צבע שיתאים לו, חשוב מאוד ליצור חיבור עיצובי בין חדרי הבית השונים, כיום כבר לא מייצרים מעברים מהירים מדי. כדי לשמור על עיצוב בשפה אחידה של הבית כולו, ולא כל חדר בנפרד, ניתן להשתמש בצורה נכונה ויעילה בצבעי הקיר. צבעי הקיר יוכלו לייחד חדרים בעיצוב שונה לחלוטין המשלבים ריהוט מודרני ומתאים, ולהפוך את עיצוב הפנים של הבית למקיף ושלם.

    עיצוב פנים אדריכלי בהתאמה מושלמת לחלל המבנה

    חשוב שעיצוב הפנים בבית או במשרד יתאים לעיצוב הבניין – עיצוב פנים וארכיטקטורה הם שני תחומים משלימים, כל אחד תלוי בשני. שניהם זקוקים לאדריכלות ועיצוב כדי לספק לנו את חוויית המגורים האולטימטיבית, וחשוב שגם מעצב הפנים וגם האדריכל יתחשבו זה בזה בעת תכנון הבית או עיצובו. אם אנו באים לעצב נכס בנוי, חשוב מאוד שנדע להתמודד עם מגבלות השטח האדריכלי שקיבלנו, וננסה למקסם את היתרונות שלו. רק כך נוכל להבטיח עיצוב מושלם, מבלי לפגוע בניסיון ובקלות השימוש שלנו כשוכרים.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך