דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    עיצוב הבית לחיית מחמד חדשה

    עיצוב הבית לחיית מחמד חדשה

    בעבר התפיסה הרווחת לגבי בעלי החיים הייתה שונה מזו המצויה כיום. בעבר, הדאגה לבעלי החיים הסתכמה במתן אוכל ומים, ושירותים וטרינריים במצבי קצה. בשונה מכך, כיום, חיית המחמד שלנו תופסת משמעות גדולה יותר בחיינו וכך גם הדאגה שלנו כלפיה. החברים הפרוותיים שלנו הם ממש בגדר בני משפחה במקרים רבים, והטיפול בהם כולל גם דאגה להיבטים נוספים של חייהם. בשורות הבאות נציג מספר עניינים הנוגעים להרחבת הטיפול בחיות המחמד שלנו, נסקור אותם ונדון ביתרונות ובחסרונות שלהם.

    עיצוב מותאם של הבית

    כיום, רבים מאיתנו מבקשים לבצע התאמות שונות הן במבנה הבית והבן בעיצוב הבית על מנת שאלו יהיו מותאמים לנוחותם של חיות המחמד שלנו. ברחבי העולם ישנן חברות העוסקות באופן בלבדי בייצור רהיטים ועיצוב של חללים לטובת חיות מחמד. כך לדוגמא ישנן מיטות ייחודיות לחיות מחמד, המותאמות להם הן מבחינת הגודל, הן מבחינת העיצוב והן מבחינת החומרים. מעבר לכך, ניתן להשתמש בפריטים המיועדים לשימוש הפונקציונלי של החיות כפריטים דקורטיביים התורמים לעיצוב הבית. כל לדוגמא ניתן להשתמש במלונה לכלב המשמשת גם כשולחן קפה או כמעמד עבור ספרים. כלומר, לאור גובהם של חיות המחמד ודרך ההתנהלות שלהם בבית, ניתן לייצר כפל שימושיות במתקנים שלהם.

    איך ניתן לדעת כיצד לעצב?

    ייתכנו מצבים בהם נרצה לעצב את הבית לנוחותם של בעלי החיים אך לא יהיו בידינו הידע לעשות זאת בצורה טובה. לכן, על מנת לייצר עיצוב פנים נכון לבעלי החיים, ייתכן שנכון יהיה להיעזר בשירותיו של מעצב פנים. מובן כי בעלי החיים חיים בכל חלקי הבית. כלומר, לא ניתן לתחום את חייהם לאזור ספציפי אשר לא משפיע על העיצוב של הבית כולו. לכן, על מנת לייצר עיצוב שהוא נוח לחיות המחמד, אך גם נעים לחייהם של בני האדם, ייתכן שכדאי להיעזר בבעל מקצוע. לדוגמא, עיצוב סלון ובו ספה לנוחותם של בני האדם וספה לנוחותם של חיות המחמד עשוי להיראות משונה ותלוש ללא סנכרון ביניהם. מעצבי פנים המודעים באופן מספק לסגנון עיצובי זה ידעו לתת את המענה המתאים.

    שטיחים

    לחיות מחמד יש טפרים מיוחדים המסייעים להליכה שלהם ולאחיזת הקרקע. עם זאת, אותם טפרים עשויים לפגוע במשטחים עליהם אנו דורכים. עובדה זו צריכה להילקח בחשבון בעת רכישת שטיח. ראשית, צבע השטיח צריך להיות כזה שנשירת השערות לא תהיה בולטת עליו, כמו כן ישנם סוגי כלבים קטנים שלא מנשירים שיער, כך שאופציה זו היא האופטימלית. שנית, יש להתחשב באריגה שטוחה המסייעת להתמודדות עם הלכלוך ואף עמידה יותר בפני חתולים המשתמשים בשטיח כאמצעי להשחזת ציפורניים.

    התוצאה הסופית

    כדי להגיע לתוצאה סופית טובה דיה נכון יהיה להיעזר בשירותיו של מעצב פנים מומלץ. ללא סיוע מתאים של בעלי מקצוע דוגמת אדריכל ומעצב פנים שיתחשבו בצרכי בעלי החיים תהיה זו משימה מורכבת לעצב את הבית באופן דקורטיבי המותאם לחיי בעלי החיים.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך