דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    מעצב פנים לדירות קטנות

    מעצב פנים לדירות קטנות

    רכשתם דירת מגורים קטנה יחסית? רוצים להפוך אותה לסביבת מגורים מודרנית ומעוצבת? זה הזמן לדעת הכול על הליכי עיצוב פנים לדירות קטנות

    דירות קטנות המיועדות (בעיקר) לצרכי מגורים של בני זוג, שותפים או משפחות צעירות בתחילת דרכן, מהוות חלל מגורים מאתגר למטרות עיצוב פנים, וזאת לנוכח העובדה שמדובר בחלל מגורים קטן יחסית האמור להיות מותאם לצרכי המגורים, וכל זאת תוך ניצול מרבי של כל מטר רבוע.

     עיצוב פנים לדירות קטנות ותכנונם  – מהיכן מתחילים?

    עיצוב פנים דירות קטנות, בדומה להליכי עיצוב ואדריכלות פנים בדירות מגורים גדולות יחסית ו/או בתים פרטיים, חייב להיות ממוקד מהשלב הראשון בהגדרת צרכי המגורים הנדרשים לדיירי הנכס, ולכן, כל תכנון ועיצוב פנים של דירות קטנות, חייב להיות מותאם לגודל הנכס, מספר החדרים בו, מטרות השימוש בכל חדר, וכמובן, מאפייני הדיירים בנכס. במקביל, חשוב לבחור סגנון עיצוב כללי מבין סגנונות עיצוב פנים היכולים להתאים למאפייני הנכס, צרכי המגורים בו ומאפייני הדיירים.

    שימו לב – במקרים בהם מדובר בדירות מגורים קטנות אשר נרכשו לצרכי השקעות נדל"ן, קיימת חשיבות רבה לתכנון הליכי עיצוב הפנים למטרות המגורים העתידיות של השוכרים, בין גם מדובר בבני משפחה צעירה בתחילת דרכה ובין אם מדובר במספר שותפים בהתאם לגודל הנכס.

    עיצוב פנים דירות קטנות - דניאל וקנין

    עקרונות עיצוב בסיסיים למטרות עיצוב פנים של דירות קטנות

    עיצוב פנים של חללי מגורים קטנים יחסית, חייב להיעשות תוך שמירה על מספר עקרונות בסיסיים לאורך כל שלבי התכנון והעיצוב, וביניהם:

    הקפדה יתרה על בחירת צבעים בהירים בכל קירות הבית

    ניתן כמובן לעשות שימוש בגוונים שונים של צבע בהיר כזה או אחר, אך קיימת חשיבות רבה להימנעות מצבעים כהים העלולים לגרום לאשליה אופטית של חללים קטנים יותר ממה שהם בפועל.

    הפרדת חללים באמצעים שונים

    על מנת לייצר חלוקה נכונה בין חלקי הדירה הקטנה, מומלץ לעשות שימוש באלמנטים שונים המאפשרים זאת כגון: ריצוף שונה בין שני חדרים מרכזיים, הוספת של נישות גבס לצרכי חציצה וכדומה.

    תכנון נכון של פתרונות אחסון חכמים

    סביבת מגורים קטנה, מחייבת אתכם לעשות שימוש מושכל ונכון של השטח העומד לרשותכם, ולכן, קיימת חשיבות רבה להימצאותם של פתרונות אחסון חכמים המאפשרים לכם לנצל באופן המיטבי ביותר את השטח הנתון העומד לרשותכם. לצורך כך, מומלץ לעשות שימוש בהצבת ארונות תלויים בחדרי המגורים, חדר הרחצה וסביבת המטבח. במקרים בהם מדובר בדירת מגורים קטנה עם תקרות גבוהות, מומלץ לשקול הקמת גלריה עליונה לצרכי אחסון.

    כמו כן, מומלץ לעשות שימוש בדגם כזה או אחר של מראות דקורטיביות המעניקות אשליה אופטית של מרחב.

    שימו לב – על מנת להבטיח לעצמכם את התוצאה העיצובית הרצויה לכם, קיימת חשיבות רבה לשימוש בתכנון הליכי העיצוב באמצעות הדמיות עיצוב פנים ממוחשבות.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך