דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    השלבים הנדרשים לתכנון ועיצוב פנים לדירות

    השלבים הנדרשים לתכנון ועיצוב פנים לדירות

    רכשתם דירת קבלן או דירה יד שניה? משפצים מן היסוד את דירת המגורים הקיימת? זה הזמן להכיר את השלבים המקצועיים הנלווים לכל תהליך של עיצוב דירות יוקרה

    עיצוב פנים לדירות מגורים הוא תהליך מקצועי המיושם כיום על ידי מספר הולך וגדל של מעצבי פנים אותם חשוב לבחור בקפידה בהתאם לניסיון המקצועי העומד לרשותכם, תחום ההתמחות שלהם כמעצבי פנים של דירות מגורים והיקף השירותים המקצועיים המוצעים על ידם לאורך כל תהליך העיצוב, משלב התכנון ועד מפתח.

    עיצוב פנים לדירות מגורים חדשות – מה חשוב לדעת?

    דירות מגורים חדשות נבנות בדרך כלל על פי תכנית בניין. דירות אלו משווקות על ידי היזם/קבלן כטיפוס זהה בהתאם לגודל הדירה ומספר החדרים בה בפרויקטים חדשים למגורים, כאשר לרשות כל רוכש עומדת האפשרות לבצע אי – אילו שינויים תכנוניים בשטח הדירה במהלך הבנייה ו/או בסמוך למועד האכלוס. במקרים של תהליכי עיצוב פנים לדירות מגורים חדשות, מומלץ להיוועץ עם מעצב הפנים כבר בשלבי הבנייה של הפרויקט וזאת לצרכי ביצוע השינויים הנדרשים באמצעות היזם/קבלן. יחד עם זאת, חשוב לציין שתכנון תהליכי עיצוב פנים יכול להיעשות בשטח דירת המגורים החדשה אותה רכשתם גם לאחר מועד האכלוס, אך במקרים אלו מספר השינויים הפנימיים אותם תוכלו ליישם תהיה מצומצמת יותר.

    שלבי תכנון עיצוב דירה

    עיצוב דירות הוא למעשה תהליך מקצועי של עיצוב פנים דירות שנועד להתאים את שטח הדירה ואופן החלוקה שלהם לצרכי הדיירים ובתוך כך להקנות מראה עיצובי ייחודי לכל שטח הדירה. לפיכך, השלב הראשון והמקדים ביותר לכל תהליך של עיצוב פנים דירות מגורים הוא שלב הגדרת הצרכים והסגנון העיצובי. שלב זה נעשה באמצעות תהליך בירור צרכים ואפיון צרכי המשפחה או הדיירים ואין זה משנה אם מדובר בדירת מגורים של משפחה צעירה בתחילת דרכה או במשפחה עם ילדים מתבגרים. בשני המקרים, התאמת הצרכים חייבת להיות מותאמת למאפייני העיצוב ובחירת הסגנון העיצובי.

    לאחר שלב הגדרת הצרכים ובחירת הסגנון העיצובי המותאם לצרכי המשפחה/דיירים, מתחיל השלב המרכזי של תהליך התכנון הכולל העמדת תכנית עיצובית לצרכי חלוקת החלל ועיצובו. אופן חלוקת החלל הוא כמובן פועל יוצא של צרכי המגורים אך באותה נשימה הוא מהווה גם אמצעי ליצירת אווירה עיצובית בכל חלל על פי מטרות השימוש בו.

    בשלב השלישי של עיצוב פנים דירות, ובכלל זה גם תהליך עיצוב דירות יוקרה, מושם דגש על העמדת תכנית ביצוע (תכנית עבודה) וכתב כמויות. תכנית זו נועדה לשמש את קבלני הביצוע לפעול על פי תכנית העיצוב המוגדרת מטעם מעצב הפנים.

    במקביל לשלב השלישי ולאחר תחילת עבודות הביצוע על תכנית העיצוב מצד קבלני הביצוע, נכנס להילוך השלב הרביעי בתהליך עיצוב דירות מגורים הכולל בתוכו בחירה מדויקת ונכונה של פריטי ריהוט ואבזור דקורטיבי לכל שטח הדירה.

    עיצוב פנים בעבודות מעץ

    מה מבדיל תהליך עיצוב דירות מגורים סטנדרטיות לעיצוב דירות יוקרה?

    תכנון עיצוב דירות הוא תהליך עבודה זהה על פי השלבים המופיעים לעיל, ללא קשר לגודל ואופי הדירה, בין אם מדובר בדירת מגורים סטנדרטית חדשה מקבלן או יד שנייה ובין אם מדובר בדירת יוקרה, כאשר ההבדל בתהליך התכנוני מתחיל בהקצאת המשאבים לכל אחד מחללי המגורים בשטח הדירה. ברוב המקרים, דירות יוקרה הן דירות גדולות ומרווחות יותר מדירות מגורים סטנדרטיות ולכן האפשרויות העיצוביות העומדות לרשותכם בכל חלל מגורים הן רבות יותר. יחד עם זאת, בשני המקרים, גם של דירות מגורים סטנדרטיות וגם דירות יוקרה, חשוב ומומלץ לשמור על הקשר עיצובי אחיד בין החללים השונים.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך