דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    בחירת גופי תאורה נכונה לבית

    בחירת גופי תאורה נכונה לבית

    אומנם רבים מאיתנו לוקחים את האור כדבר מובן מאליו, אך למען ההגינות כאשר אנו נמצאים בתהליך של עיצוב בתים, לתאורה יש תפקיד חשוב מאוד ובלעדיו לא נוכל לתפקד. לגופי התאורה שאנחנו מציבים בביתנו יש חשיבות גדולה לא רק על העיצוב והנראות של החלל, אלא יש לתאורה השפעה עמוקה עלינו ובעיקר על תחושת הדיכאון והאנרגיה שלנו. אור הוא דבר שאנחנו זקוקים לו כדי להיות פעילים ומחקרים רבים מראים כי חוסר בתאורה ואור יכול להוביל לדיכאון ולחוסר בתפוקה. אבל אל דאגה. בחירה של גופי תאורה נכונים לבית יכולה לעזור לנו גם להרגיש טוב יותר וגם להכניס חיים חדשים לנראות של הבית.

    החשיבות של בחירת גופי התאורה על העיצוב

    לא באנו לדבר כאן על ההשלכות הפסיכולוגיות של חוסר תאורה על האדם, אך יש לכך קשר ישיר לנושא שלנו ולכן היינו חייבים להתייחס לכך בפסקת הפתיחה. אבל מעכשיו אנחנו רוצים להתמקד באסתטיקה ובעיצוב. לכן אנחנו רוצים לדבר על איך התאורה משפיעה על העיצוב ואיך באמצעות גופי תאורה מיוחדים אפשר לשדרג את הבית כולו.

    • תאורה דקורטיבית – לא כל תאורה שנציב בביתנו אמורה לשמש אותנו באופן פונקציונלי. בהרבה מקרים נרצה להדגיש אלמנט מסוים בעיצוב, או יצירת אומנות התלויה על הקיר, ולשם כך נשתמש בתאורה דקורטיבית. מדובר על תאורה ממוקדת וסמויה מהעין שכל מטרתה הוא להאיר דבר מסוים ולהוסיף עומק לעיצוב הכללי של החלל.

    • הספק החשמל – אם אנחנו בונים בית מאפס, אז אנחנו יכולים מראש לתכנן את התאורה ואת פיזור נקודות החשמל בבית. אך במרבית הפעמים אין לנו את האפשרות ולכן בחירת גופי התאורה לעיצוב הבית חייבת להיות בהסתמך על הספק החשמל האפשרי בכל נקודה.

    • גופי תאורה מעוצבים – בעבר השימוש בגופי תאורה היה פרקטי בלבד, רק לשם הוספת אור או לשם חיקוי תאורה החוץ הטבעית. אך כיום יותר מעצבים מבינים כי אפשר להשתמש בגוף התאורה עצמו כרהיט לכל דבר. מההבנה הזו התפתחה התופעה של גופי תאורה מעוצבים שמשמשים באופן פונקציונלי כמקור תאורה, אך גם כפסל לכל עניין ודבר.

    עיצוב בתים בעזרת תאורה נכונה

    איך בוחרים גוף תאורה מיוחד לבית?

    יש כל מיני שאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו לפני שנבחר גוף תאורה לעיצוב הבית. השאלות המרכזיות יהיו:

    • סוג הגוף – קיימים מגוון של גופי תאורה החל בגופים תלויים, דרך גופים שקועים ועד גופים העומדים בפני עצמם.

    • גודל גוף התאורה – גודל גוף התאורה לא בהכרח מכתיב את עוצמת האור כפי שהיה נהוג בעבר. אבל חשוב לבחור בגוף תאורה שגודלו מתאים למקום בו אנו מתכננים להציבו.
    • מיקום התאורה בבית – כדי שנבין איפה אנחנו רוצים למקם את גוף התאורה המיוחד לפני שנבחר אותו. לא בהכרח שגוף תאורה לסלון יתאים לנו לחדר השינה.
    • עוצמת החשמל – חשוב מאוד להקפיד על הוראות הבטיחות הספציפיות לכל גוף תאורה. ישנם גופי תאורה שלא יתאימו לעומסי החשמל וידרשו הצבת אמצעי בטיחות, או וויתור על הגוף התאורה בגלל סיבות בטיחותיות.
    אלו הם השיקולים והלבטים העיקריים שיש להביא בחשבון בעת בחירת גופי תאורה לבית. אך מובן שתמיד שווה ומומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שלו יש ניסיון וידע רב שיוכלו להיות לנו לעזר בתהליך עיצוב הבית ומציאת גופי התאורה המושלמים למשימה.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך