דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    מהם מטבחי גינה ולמי הם מתאימים?

    מהם מטבחי גינה ולמי הם מתאימים?

    בשנים האחרונות מתעוררת תרבות חדשה ברחבי המדינה – השקעה רבה בעיצוב דירות יוקרה וביצירת גינות שאפשר לבלות בהן זמן רב. מי שיש לו בית פרטי עם חצר גדולה או שמתגורר בדירה עם מרפסת צמודה יכול לשדרג בעזרת סיוע של מעצב פנים, את השטח החיצוני בהוספת מטבח תקין ושימושי שיוכל ללא כל בעיה להחליף את המטבח שממוקם ממילא בתוך הבית וכך להרוויח לא מעט יתרונות. מה שבעיקר מרגש בנושא זה לא מעט אנשים הוא פריצת הדרך והמחשבה יוצאת הדופן, שכן מי היה מעלה על דעתו להתקין מטבח בחוץ? כאשר מונים את היתרונות ובוחנים למי מתאימה אפשרות זו – אפשר לגלות עולם שלם אפשרויות חדישות שתהפוכנה את השהייה בגינה או במרפסת למהנה הרבה יותר ומשדרגת את עיצוב החצר פלאות ואת השימוש בגינה.

    מטבח גינה – כשמו כן הוא – מטבח שימושי ובעל כל אפשרויות הבישול, האחסון וההגשה בדיוק כמו מטבח פנימי רגיל. המטבח בגינה כולל מקומות אחסון לכלי אוכל או כלי הגשה, יש בו כיור עם ברז המחובר לצנרת המים ואפשר לבחור אילו אביזרי בישול יותקנו בו – תנור אפייה, כירת גז עם מספר להבות כפי שדרוש לבני המשפחה, אביזרי ברביקיו, צלייה ארוכה או עישון וכמובן משטח עבודה גדול דיו שאפשר יהיה להכין בו את כל מה שדרוש בצורה נוחה ובטוחה הן עבור מי שמבשל והן עבור מי שנמצא בסמוך. כאשר במטבח נמצא בחוץ וקרוב (מבחינה פיזית) לאזור האכילה – אפשר לחסוך זמן יקר וגם ליהנות מהמנות כשהן במצב הטריות הטוב ביותר.

    למי מתאים מטבח חוץ?

    יש אנשים שהגינה או המרפסת הן מרכז החיים החברתיים של הבית ובני המשפחה. הם שוהים בחוץ בכל הזדמנות שיש להם ולא מוותרים על שום דקה שבה מזג האוויר מאפשר לשבת ברוגע ובשלווה בחוץ, ליהנות מהאוויר הצח וכמובן מארוחה שאפשר להכין ממש במקום מבלי ההכרח להתרוצץ בין המרפסת לבין המטבח שבתוך הבית. בנוסף – יש אנשים רבים שאוהבים מאד לארח חברים, מכרים או בני משפחה וכמובן שהחצר או הגג הם המקומות המושלמים לצורך זה. חשוב לשים לב שהגינה תהיה נקיה ומסודרת המשלבת עיצוב המתאים לגינה ולמרפסת. בימים של גשם רצוי להתקין ברזנט שתגן עליכם ועדיין תאפשר לשבת בגינה וכמובן שתיהיה מעוצבת ומזמינה למקום שנעים לשהות בו

    המרפסת או החלק החיצוני של הבית יהיה מותאם במטבח איכותי ומעוצב אשר יכיל את כל מה שדרוש ומתאים לבני המשפחה – אין ספק שישדרג בכך את הקונספט העיצובי של הדירה ששם יהיה מרכז העניינים של הבית. אפשר יהיה לעשות שם הכל וכאשר יגיעו אורחים או חברים – לא יהיה צורך להתרחק מהם לשם הכנת המנות או סידור כלי האוכל. אפשר יהיה לבשל לידם, להראות להם טכניקות בישול מיוחדות כאלה ואחרות ואפילו לשתף אותם בחלק מהפעילויות. כאשר יש מטבח הממוקם בחוץ – אפשר לעשות שימוש במרכיבי מזון או מנות שבדרך כלל נמנעים מהם בתוך הבית מתוך שיקולי לכלוך או בלגן.

    דבר נוסף וחשוב הוא שיתוף בני המשפחה ואפילו הילדים בבישול בחוץ. אפשר יהיה מיד להניח את המנות המוכנות על השולחן הממוקם בסמוך ולשבת לאכול כאשר כל המנות עדיין חמות וטריות.

    ראה גם: עיצוב דירות יוקרה | עיצוב וילות

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך