דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    עיצוב גינות בבתים פרטיים בשילוב מערכות ישיבה לגינה מראטן

    עיצוב גינות בבתים פרטיים בשילוב מערכות ישיבה לגינה מראטן

    בשנים האחרונות ענף ריהוט הגינה עובר מהפכה שקטה – מעבר מריהוט עץ מלא, כבד ובעייתי לתחזוקה אל ריהוט לגינה העשוי ראטן סינטטי. מערכות ישיבה לגינה מראטן הופכות לנפוצות יותר בסגנונות העיצוב השונים בבתים פרטיים, גינות ומרפסות, בתי קפה ומסעדות, מכוני ספא ועוד.

    אם אתם שוקלים לעצב גינה ולשלב כורסאות טלויזיה מפנקת או ריהוט גן מראטן כדאי לדעת בדיוק על מה מדובר – מהו ראטן? ממה הוא עשוי? וכמובן איך מזהים ראטן איכותי ואיך לשמור עליו למשך שנים.

    מהו ראטן? מה מיוחד בו?

    ראטן הוא 'קש סינטטי', הוא סיב העשוי לרוב מ-PVC ובא להחליף את ריהוט הקש המסורתי. המראה של ראטן סינטטי דומה מאוד לריהוט קש אך הוא נקי יותר, אלגנטי יותר ויש לו כמה יתרונות בולטים על פני קש טבעי למשל: עמידות גבוהה, חוזק, הוא אינו סופג מים ומחזיק מעמד למשך שנים. מכיוון שמדובר בחומר סינטטי אפשר להשיג אותו במגוון צבעים ודוגמאות. סיבי ראטן מיוצרים או כסיב עגול מלא (החזק והאיכותי ביותר) או כסיבה חצוי או כסיב שטוח.

    איך לזהות ראטן איכותי?

    ראטן איכותי לא תמיד קל לזיהוי, במיוחד לעין בלתי מקצועית, יש היום לא מעט יצרנים של מערכות ישיבה לגינה מראטן, במיוחד במזרח הרחוק. באופן כללי, ככל שסיב הראטן עבה יותר כך הוא עמיד יותר אך לא כאן נגמר הסיפור. ראטן איכותי הוא כזה שעבר טיפול נגד קרינת UV ותהליכי הקשחה. כשאתם בודקים מערכות ישיבה לגינה מראטן וודאו ששני התהליכים הללו רשומים במפרט הריהוט. בנוסף, אם מסתכלים מקרוב על השזירה של הסיבים אפשר לראות הבדלים בין שזירה איכותית, צפופה, מדויקת וחזקה לבין שזירה עם פגמים, בצפיפות לא מלאה בין סיב לסיב וללא מתיחה טובה. אחרי שתראו במו עיניכם כמה מערכות ישיבה מראטן תוכלו גם אתם לראות את ההבדל. אז לפני שאתם מחליטים כנסו ותהנו בבחירת מעצב פנים מומלץ בתחום הנ"ל

    מה לגבי הריפוד?

    ריפוד של מערכות ישיבה לגינה מראטן חייב להיות עמיד ואיכותי לא פחות מבסיס הראטן. ריהוט איכותי יהיה עשוי מריפוד 100% סינטטי, בדים כמו טקסטילן ופוליאסטר נחשבים לאיכותיים ועמידים. חשוב לוודא שהריפוד עמיד לחלוטין למים והבד אינו דוהה בקלות בשמש. שימו לב – גם ריפוד עמיד למים עדיף לא לחשוף למשך החורף לגשמים עזים בבחינת לא להתגרות בגורל.

    איך לשמור על מערכות ישיבה לגינה מראטן?

    מערכות ישיבה לגינה העשויות ראטן הן בין העמידות ביותר בשוק (במיוחד אם השלדה עשויה אלומיניום), עם זאת חשוב לשמור עליהן מפגעי מזג האוויר. ראטן יכול לעמוד ללא קושי בלחות גבוהה ושמש אך יסבול בעקבות חשיפה מוגברת, בעיקר לחום ושמש ישירה. כדי להשאיר את הריהוט חדיש לאורך זמן כדאי לכסות אותו מפני שמש ישירה ו/או להזיז את הריהוט כאשר שמש ישירה פוגעת בו לאורך זמן. כמובן שאין לנקות מערכות ישיבה לגינה מראטן בחומרים מעכלים אלא רק במים וקצת סבון.

    ראה גם : תכנון אדריכלי ותכנון בתי יוקרה

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך