דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    עיצוב הבית והמטבח

    עיצוב הבית והמטבח

    מטבח הוא המרכיב החשוב ביותר בעיצוב הבית. זה המקום שבו אנו מבלים את רוב זמננו, בזמן הבישול והאכילה. עיצוב פנים למטבח הפך לטרנד חשוב בשנים האחרונות. כיום, אנשים רוצים להשקיע יותר ויותר במטבחים שלהם ואין זה מפתיע שלעתים קרובות הם מתייעצים עם מעצב פנים לגבי שיפוץ המטבח או בנייה של מטבח חדש.

    גם הדרך שבה אנחנו חיים ומשתמשים במטבחים השתנתה מאוד – אנחנו לא רק מבשלים יותר, אנחנו שותים קפה, אנחנו מארחים שם משפחה וחברים, אנחנו צופים שם בטלוויזיה וכו'. לכן זה המטבח הפך להיות חשוב עוד יותר. כבר לא מספיק שמטבח יהיה רק פונקציונלי ופרקטי כמו בעבר אלא רצוי שיהיה גם אסתטי, יפה ושיתאים לשאר העיצוב של הבית. כאשר בוחרים סגנון מטבח, כדאי להתאים אותו לשאר עיצוב הפנים של הבית לדוגמא: אם הבית שלכם מעוצב בסגנון כפרי המטבח המושלם עבורכם יהיה מטבח פרובנס. אך עיצוב פנים אינו מתחיל ונגמר רק במטבח, עיצוב פנים מקצועי מתמקד בכל פרט ופרט, קטנים כגדולים ומרכיב את הסיפור הגדול של הבית מפריטים עיצוביים שונים שמתחברים לעיצוב של הבית כולו.

    אין להקל ראש בבחירת מטבח לבית, לכן כדאי מאוד להתייעץ עם מעצב פנים מקצועי שיעזור לכם מחד גיסא למצוא ולהתאים את הסגנון העיצובי שאתם אוהבים כך שיתחבר בצורה הרמונית עם שאר העיצוב של הבית. אך מאידך גיסא גם יעזור לכם להבין את הפונקציונליות הנדרשת מהמטבח שלכם: כמה נפשות אתם בבית, האם את טיפוסים שמבשלים לרוב או טיפוסים שמזמינים מבחוץ? כמה מקום יש לכם בכלל המטבח ועד כמה אפשר לנצל אותו בצורה המיטבית ביותר?

    מעצב פנים מנוסה יעזור לכם להתאים את המבטח המושלם עבורכם הן מבחינה עיצובית ביחס לשאר הבית והן מבחינה פונקציונלית. רבים נוטים לחשוב שעבודה עם מעצב פנים מייקרת את העלויות, אך ההפך הוא הנכון. למרבית מעצבי הפנים המנוסים והמקצועיים ישנם ספקים קבועים שהם עובדים איתם שיכולים לספק להם את הפריטים הדרושים במחירים נמוכים יותר מהצרכן הרגיל. יחד עם זאת, תהליך של שיפוץ בכלל ושיפוץ מטבח בפרט ללא ליווי של בעל מקצוע יכול לייקר את התהליך עוד יותר, בשל למידה מטעויות יקרות שבעל מקצוע מנוסה יודע להימנע מהן.

    עיצוב פנים של המטבח כעיצוב אומנות

    בעבר המטבח היה משמש כמקום פרקטי להכנת אוכל ותו לו, ישנם גם מקרים שהוא שילב בתוכו פינות אוכל ששימשה למפגש משפחתי בארוחות הערב. כיום, עיצוב פנים של המטבח שם דגש יותר בפן האסתטי, שכן בעולם המודרני יותר ויותר אנשים מזמינים אוכלו או אוכלים בחוץ ולאו דווקא מבשלים על בסיס יומי בבית ולרוב אף מארחים חברים למפגשים וארוחות. לכן כאשר ניגשים היום לעיצוב מטבח ביתי שמים דגש על האסתטיקה ואף משלבים בו פרטי אומנות וחפצים עתיקים בהתאם לסגנון העיצובי שלו, זאת על מנת ליצור תמונה שלמה והרמונית המקרינה על שאר העיצוב של הבית.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך