דניאל וקנין אדריכלות ועיצוב פנים
מעצב פנים דניאל וקנין

השאירו פרטים

    מאמרים

    כיצד להתאים פרקט לעיצוב הבית?

    כיצד להתאים פרקט לעיצוב הבית?

    עולם העיצוב בכלל ועיצוב הבית בפרט, הוא קונספט פופולארי הנמצא במגמת עלייה וחדשנות מתמדת. כולנו מעוניינים להעניק לבית שלנו מראה מעוצב ומסוגנן וליצור את האווירה המושלמת ביותר. בין שלל הסגנונות והטרנדים העיצוביים, תפסו הפרקטים מקום נכבד ובמאמר זה נסביר כיצד לבצע את ההתאמה האידיאלית בין הפרקט לעיצוב הבית

     

    אז איך תרצו שהבית שלכם ייראה?

    אנחנו חיים בעידן מתקדם ומודרני, בו ישנה חשיבות מיוחדת לרושם הראשוני והמראה החיצוני של כל דבר. כפועל יוצא מכך, עולם העיצוב פורח ומשגשג בשנים האחרונות, כשאחד התחומים הבולטים והעיקריים אליהם הוא הגיע, הוא המרחב האישי והאינטימי שלנו – הבית.

    הבית שלנו הוא המקום אליו אנחנו שמחים לחזור בסופו של כל יום, בו אנחנו צוברים את מיטב החוויות המשפחתיות שלנו ובו אנחנו אוהבים לנוח בשלווה ולהירגע. כדי למקסם את התחושות הללו, אנשים רבים בוחרים לעצב את הבית שלהם בסגנון המתאים ביותר עבורם – מודרני, כפרי ועוד, בשילוב של צבעים ואלמנטים דקורטיביים שונים, כאשר פרקט מהווה את אחד הפריטים הפופולאריים והנפוצים במיוחד בכל תהליך של עיצוב בתים ו/או עיצוב דירות.

    כל מה שחשוב לדעת על פרקטים

    טרנד הפרקטים מלווה אותנו מזה עשור, כשהישראלים הראשונים שהחלו את הטרנד המרהיב הזה, ניסו לייבא את הטאץ' האירופאי אליהם הביתה ולנצל באופן מיטבי את יתרונות העץ בעיצוב הפנים.

    חדרי ילדים מעוצבים

    אם בעבר הפרקט נחשב לסמל סטאטוס בתהליך עיצוב בית ובמיוחד בחדרי שינה, הרי שכיום ניתן למצוא אותו בבתים רבים, כשהוא משמש גם תפקיד מרכזי בעיצוב חללים נוספים, דוגמת עיצוב סלון.

    פרקט הוא למעשה ריצוף עץ חלק, המשלב מספר אריחי עץ מעובד שונים ומורכב בצורה דמוית פסיפס. כיום, ניתן למצוא גם פרקטים זולים יותר אשר אינם משלבים כלל עץ, אלא כוללים עיבודים סינתטיים ומשטחים שונים, המחקים דוגמאות עץ.

     תפקיד הפרקט בעיצוב הבית

    אין ספק שכל מעצב פנים במרכז ימליץ לכם על שילוב פרקט בעיצוב הבית, כשמבחר האפשרויות והדוגמאות, מאפשר להתאים את הפרקט כמעט לכל בית ויוצר אווירה נעימה וחמה במיוחד. אך יחד עם זאת, היות ומדובר בסופו של דבר בריצוף, המהווה אלמנט בולט לעין, את בחירת הפרקט כדאי לעשות באופן שישתלב היטב ובצורה הרמונית ונעימה לעין עם קו העיצוב הכללי של הבית.

    התאמת הפרקט לעיצוב הבית – כך עושים זאת נכון

    כאמור, פרקטים מגיעים במגוון סוגים וכדי לבצע את ההתאמה המיטבית, חשוב להבין מהם הצרכים של החדר המיועד. כך לדוגמא, חדרי ילדים, או חדרים בעל לחות גבוה, כגון אמבטיה ומרתפים, ידרשו התקנת פרקט פולימרי הנחשב בעל עמידות גבוהה בפני חדירת מים.

    לאחר בחירת סוג הפרקט המתאים, מומלץ לבחון היטב את הדוגמא הנבחרת של הפרקט ואף מספר דוגמאות אלינו הביתה ולבחון כיצד הגוון והטקסטורה של הפרקט משתלבת עם קו העיצוב של החלל המיועד. כדאי לדעת כי פרקטים בהירים מייצרים אווירה רגועה וקלילה ולפיכך יתאימו בדרך כלל לסלון, בעוד שפרקטים בעלי גוונים חומים יותר, מייצרים אווירה חמה, הגורמת להם לרוב להתאים לחלל חדרי השינה.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך